Båttur, saltvann og blekksprut

Idag dro jeg og mamma på en herlig båttur et sted som heter soudabukta. Dette var en heldags tur så jeg er ganske så sliten nå. Vi ble hentet av Bussen kl. 08.00 ved hotellet så vi var på plass i båten ca 08.45. Båtturen startet med at vi dro til en øy som egentlig er et millitært område hvor man egentlig ikke får lov til å gå i land ved, men siden dette var en spesiell besøks dag gikk det greit. Etter å ha vært der i 45 min dro vi videre ut på havet og senere stoppet for å bade. Vi kunne hoppe, skli eller klatre ned fra en stige når vi skulle ut i vannet. Vannet var herlig det, men etter å ha hoppet ut i vannet hadde jeg en blanding av solkrem og saltvann i øyet... IKKE digg! Før neste stopp spiste vi en herlig lunsj ombord på båten som besto av: Kjøtt på spyd, Salat med gresk ost +++
etter lunsjen var spist stoppet vi ved en strand hvor det egentlig ikke pleier å være så mange turister. Vi bada og sola oss i noen timer før vi nok en gang dro ut på havet. etter en stund var det tid for bading fra båten igjen. denne gangen var det mye bølger så på 7 m dypt vann kan det bli litt slitsomt i lengden. Når jeg kom opp på båten igjen hadde en av de som jobbet på båten fanget en liten blekksprut. Det var en brun liten sakt som egentlig var ganske så søt.
Etter en lang dag med mye sol dro vi tilbake til kaien der bussen ventet.